- Οι αλλαγές λαδιών πρέπει να γίνονται στα διαστήματα που ορίζει ο κατασκευαστής στο εγχειρίδιο χρήσης. Ούτε νωρίτερα (σπατάλη), ούτε αργότερα (αύξηση της φθοράς του κινητήρα).
- Μαζί με τα λάδια καλό είναι να αλλάζετε και το φίλτρο λαδιού.
- Οι κινητήρες τελευταίας τεχνολογίας απαιτούν συνθετικά λιπαντικά και με ειδικές προδιαγραφές. Προτιμήστε αυτά και όχι οτιδήποτε άλλα σας προτείνουν λόγω έλλειψης γνώσης.
- Πρέπει να ελέγχετε τη στάθμη του λιπαντικού σε τακτά χρονικά διαστήματα (τουλάχιστον κάθε 3000 km για κινητήρα αυτοκινήτου και πολύ συχνότερα για κινητήρες μοτοσυκλετών ή σκούτερ), γιατί η ζωή του κινητήρα χωρίς αυτό μετριέται σε λεπτά!
- Τα χρησιμοποιημένα λάδια ενός κινητήρα είναι δηλητηριώδη και καρκινογόνα. Οι οδηγοί που αλλάζουν μόνοι τους λάδια πρέπει να προσέχουν κατά το χειρισμό τους και να τα δίνουν σε ειδικούς σταθμούς ανακύκλωσης. Μη ξεχνάτε ότι 1 λίτρο από παλαιό μηχανέλαιο είναι ικανό να δηλητηριάσει 1.000.000 λίτρα πόσιμου νερού!
- Τώρα που μετράμε και το λεπτό του ευρώ καλό θα είναι να κάνετε έρευνα αγοράς για το κόστος των λιπαντικών αλλά και πάλι θα πρέπει να προσέχετε τι αγοράζετε και από πού αγοράζετε διότι κυκλοφορούν λιπαντικά με “τζάμπα” τιμές αμφιβόλου όμως προέλευσης και ποιότητας.